CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, March 4, 2008

Kehilangan Sharlinie, amaran dari ALLAH?

Semua umat Islam Malaysia dalam ketakutan akibat tidak mengamalkan Islam secara sempurna,diambil mana sesuai dengan seleranya mana yang tak sesuai dengan seleranya dicampak jauh-jauh.Sekarang semua menjadi takut.Takut anak-anak kita pula diculik orang,semua yang takut termasuk yang Islam tulen dan Islam palsu.Islam palsu patut sedar hanya Islam tulen sahaja yang dapat menyelesaikan masalah kehidupan ini,syiah dengan slogan Islam palsunya para wanita mereka menghadapi tekanan kerana boleh kahwin mut'ah dan disini kelemahan puak syiah dalam memelihara wanita.
Para mengamal Islam palsu patut mengingati rukun Iman yang digariskan oleh Imam asy-Syafii rh iaitu lisan,dibenarkan oleh hati dan perbuatan semuanya perlu seiring barulah tulen iman kita.Begitu juga yang digariskan oleh Rasulullah saw (ia lagi lengkap) iaitu percaya kepada Allah,Malaikat,nabi-nabi,kitab-kitab,hari Kiamat dan Qada' dan Qadar.IIslam pula ialah mengucap dua kalimah syahadah, solat, puasa, zakat dan haji jika mampu. Semua ini antara syarat- syarat agar menjadi muslim yang sejati atau tulen.
Kes Sharlinie ia ada hubungkait dengan iman dan Islam seseorang,jika tulen Islamnya pasti masalah ini sudah lama selesai,dalam kontek negara demokrasi iman dan Islam amat penting dihayati sebagai 'Islam menyelesaikan masalah' dengan melantik pemimpin-pemimpin yang beriman dan bertaqwa (Islam),jika iman dan Islam kita masih palsu (ragu) masakan dapat menyelesaikan masalah yang kronik ini.Selepas ini siapa pula diculik,apakah anak- anak kita? minta dijauhkan ,Amin!,tetapi kita wajib berwaspada selagi rakyat Malaysia masih ragu-ragu dengan Iman dan Islam,selagi itulah masalah culik dan bunuh tak akan selesai,cctv hanya melambangkan kemodenan bukannya menggerunkan penjenayah,tempat lain yang tiada cctv masih banyak dan boleh melakukan penculikkan sewenang-wenangnya,namun Islam ia mendidik masyarakat agar beriman dan bertaqwa,dengan melihat hukum Islam ia bertambah yakin dengan kebesaran Allah Yang Maha Bijaksana.
Sumber: tranungkite online/Ahad, 9 Disember 2007.
Komen:
bagi saya artikel ini mengelirukan orang tentang Islam. Kehilangan Sharlinie saya anggap sebagai ujian dan dugaan yang Tuhan turunkan kepada keluarga En. Nashar. Mungkin Tuhan mahu menguji sekuat mana iman dan ketakwaan En. Nashar sekeluarga apabila diberi ujian kehilangan anak tersayang.Kekuatan Islam terletak pada umat Islam itu sendiri.

0 comments: