CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Thursday, February 28, 2008

Sinopsis Novel Lagenda Budak Setan


Kasyah & Ayu- Azmi dan Ayu-Kasyah , Ayu dan Katerina......

membuat jiwa, meruntun perasaan, mengundang ceria
segala suka duka terhimpun di sini
adakah senyum yang tercipta atau airmata kesudahannya
hanya Tuhan yang menentukan segalanya.

Lebih satu dekad kasyah mencipta cinta
dari lelaki yang tidak pernah kenal erti kasih sayang
dia menjadi pencipta agung
dia tabah mengharungi apa saja ..
demi sumpah mencintai Ayu sehingga ke akhir hayat......


meruntun hatikan sinopsis dia, rugi korang tak beli.

komen aku tentang novel ini, sememangnya novel cinta yang sedih.Bab yang aku paling sedih apabila kasyah dalam dilema sama ada Ayu atau Katerina yang jadi pilihan . Aku nak beritahu, majoriti novel ahadiat akashah mmg meleleh airmata kalau membaca. Aku sanggup bersengkang mata membaca novel mamat ini. Semakin aku membaca, semakin nak tahu apa klimaks dan kesudahan cerita. Sememangnya mamat ini memang dapat menyelami hati para pembaca yang sememangnya mudah tersentuh dengan genre-genre novel cinta yang macam ini.Aku tak boleh komen lebih.Apa pun aku sarankan korang semua beli dulu kalau nak tahu kebenarannya.

9 comments:

eazlye said...

hUrm..saYer poN pemiNat citer nih gaK...saNggup xmakan sebulan kumpul duit skolah tuk bli buku nih....hehehe..saje jek bg kOmen kaT siNi...

Unknown said...

sesiapa ada link utk mndownload buku ini di internet. tolong2.

ali said...

hye...aku berminat nak tau cerita ni...boleh tolong ceriakan kat aku tak?

Nine said...

Hello,

I dah tgk movie ni smlm..OK! tp rasanya FEEL tuh lebih time baca novel kot. Hopefully pasneh ada lak la sequel KATERINA. FAZURA mmg superb! and also credit to Lisa Surihani jgk. At least takde la sama je kan watak tiap kali dia berlakon :)

reddish anis said...
This comment has been removed by the author.
reddish anis said...

5 jun 2010..1st time sye tgok wyang..actually yg 2nd time..tapi kire yang 1st coz kali ni pkai dwet poket sndri..stelah 18taon idop..mmg rase puas ati n berbaloi r labur dwet tgok citer ni...saye nanges sampai tdung side pipi kanan keras...bnyak sangat air mate...huhuhuhu...touching lebey cam berlaku kat dri sendiri lak...all stars in da universe r tok citerr nih...huhuhu

Zaza said...

ye betul..ble bca novel lagenda budak setan nangis,tgk muvee pun nangis jgak..back to the age 14years old msa bca novel ni..

putra saiful said...

nak cari novel die xde lah.. any idea... xsabar nak tau ksinambungan cte movie LBS 2..

Quebec said...

best gx cter ny,,, xbli pown,, pnjm kt junior,, bce tyme f4 (2011),, junior 2 form 1,, pmpuan,,,, cutie,, :D